کفش طبی: مزایای کفش طبی رسمی، راحتی و ورزشی زنانه و مردانه

برای افرادی که دچار درد مزمن پا و مشکلاتی مانند صافی کف پا، فاسیت پلانتار، انگشت چکشی و پینه یا انحراف شست پا هستند، کفش طبی میتواند تفاوت زیادی در تحرک شما ایجاد کند. انگشت چکشی نوعی بدشکلی شایع پا است که در اثر خم شدن مفصل میانی انگشت شست ایجاد میشود. در صورتی که زخمی در پا وجود داشته باشد، برخورد کوچک ترین ضربه به پای شخص بسیار دردناک است. اگر شخص دچار آسیب دیدگی شدید زخم باز پا یا ناراحتی عصبی باشد؛ ممکن است به کفش های طبی نیاز پیدا کند. این کفش ها به نحوی تولید شده اند که با ساختار خاصی از پا یا مچ پا پشتیبانی و حمایت کنند و کارکرد های پزشکی دارند.

علاوه بر این مزایای سلامتی، کفشهای طبی همچنین میتوانند با ایجاد فضای مناسب برای حرکت پاها و هم راستا نگه داشتن آنها با بدن، به ترغیب جریان خون کمک کنند. بسیاری از این کفشها با مواد ارزان قیمت تولید میشوند، و از مواد بی ارزشی که بیشتر برای زیبا بودن کفش طراحی شدهاند تا پشتیبانی مناسب پا، ساخته شدهاند. بسیاری از افرادی که به کفش طبی نیاز دارند؛ دارای مشکلات دیگری همچون ورم مفاصل، مشکل تحرک و انعطاف پذیری هستند و حتی ممکن است از ناحیه دست نیز دچار ناراحتی خاصی باشند. بسیاری از افرادی که کاندیدای استفاده از کفش طبی هستند؛ به ارتزهای سفارشی نیز احتیاج دارند. قسمت پنجه پا در این کفش پهن است و به همین دلیل برای افرادی که با مشکلات مربوط به پنجه و فرورفتگی ناخن مواجه هستند مناسب است. وجود کوسن های نرم در بخش های میانی به خصوص برای افرادی که مبتلا به صافی کف پا هستند، بسیار مفید خواهد بود.

کفی پاپوش طبی، باید نرم باشد تا از انتقال ضربات به ستون فقرات جلوگیری شود. یقه و زبانی نرم در کفش های طبی از قسمت های مهم کفش می باشد . اینگونه کفش ها از نظر ظاهری و عملکرد تفاوت های با انواع معمولی دارند و به عنوان یک روش درمانیِ ضروری و مهم استفاده می شوند. فضای ایدهآل بین بلندترین انگشت پا و انتهای کفش یک ربع تا نیماینچ است. راه رفتن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش فشار و استرس وارده به مفصل بین کشکک و زانو میشود. اندازه پاشنه معمولی کفش باید 1.5 تا 4 سانتیمتر باشد.

قسمت پنجه یا جلوی کفش، باید فضای بیشتری نسبت به کفش های معمولی داشته باشد. ورزشکاران غالباً از این کفیها برای کاهش درد پا در هنگام تمرین یا مسابقات استفاده میکنند. این قسمت های کفش باید حاوی پد ها و بالشتک های نرمی باشد تا سبب کاهش فشار به پوست پا گردد . کفش متناسب باید دارای سطح داخلی یکنواخت باشد .هنگامی که دست میکشیم به سطح داخلی کفش باید متوجه سطوح یکنواخت و قوس های نرمی در درون کفش شویم.استفاده از این چنین کفش هایی در هنگام پیاده روی، فشار کمتری را به پوست پا وارد می کند . افرادیکه به انحراف انگشت شست پا مبتلا هستند بهتر است از کفش مخصوص هالوکس والگوس که دارای انعطاف بالا و پتجه بسیار پهن هستند استفاده کنند. کف پای صاف: همچنین به نامهای پای پهن و پا چنبری نیز شناخته میشود که در آن قوس کف پا وجود ندارد.