ویژگی های کفش طبی مناسب: چگونه کفش طبی خوب را انتخاب کنیم؟

درد و ناراحتی حاصل از این اختلالات باعث محدود شدن توانایی حرکتی شما در بلند مدت خواهد شد. البته توجه کنید که این كفشها كه پشتشان بازاست در هنگام حركت یك انرژی باید فرد مصرف کند تا کفش از پایش بیرون نیفتد و این مصرف انرژی سبب خستگی بی مورد و زودرس می شوند. کفشهای طبی به دلیل ویژگیهای حمایتی که زیرساختهای منحصر به فرد آنها را تشکیل میدهند، می توانند تفاوت چشمگیری در سلامت و راحتی شما ایجاد کنند. و اغلب افراد به خصوص خانم های مشکل پسند با وجود نیاز شدید به کفش های طبی، به دلیل ظاهر نا مناسب این نوع کفش ها از پوشیدن آنها اجتناب می نمودند.

همچنین میتوانید از کوسنهای پا یا فقط کفیهای معمولی طبی استفاده کنید تا به کفشهای مورد علاقه و غیر طبی مورد خود کمک کنید تا ضربه گیری اضافی مورد نیاز شما را برای مقابله با ایجاد فشار اضافی و زیاد روی پاهای خود کمک کرده باشید. علاوه بر افرادی که از نظر پزشکی به کفشهای طبی نیاز دارند؛ استفاده از آن برای جلوگیری از بروز درد و سالم نگه داشتن پا بسیار کارآ است. البته کفشهایی که بهعنوان طبی در بازار عرضه میشوند برای مصرفکننده عادی در نظر گرفته شده و افرادی که دچار انحراف در زانو یا کف پا هستند باید کفشهای مخصوص و طراحی شده مناسب خودشان را زیر نظر پزشک تهیه کنند. بسیاری از پزشکان برای درمان اسکلت کف پا کفشهای طبی را تجویز میکنند؛ کفشهایی که با هدف اصلاح ساختار اسکلت پا ساخته شدهاند. ایستادن و راه رفتن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش لوردوز کمر (قوس ستون مهره کمری به سمت جلو) میشود.

وقتی مدت زیادی از این کفش ها استفاده میشود عضلات و تاندون های پشت ساق به این وضعیت عادت میکنند. ایستادن و راه رفتن با کفشی که پاشنه ندارد میتواند موجب اعمال کشش زیاد بر روی تاندون آشیل و عضلات پشت ساق شود. راه رفتن و حتی ایستادن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش کشش و انقباض در عضلات اندام تحتانی میشود. استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند موجب میشود عضلات پشت ساق و تاندون آشیل کوتاه تر از معمول شوند. همچنین بعد از اتمام راه رفتن و درآوردن کفش ها باید چند دقیقه عضلات پشت ساق و تاندون آشیل را در هر دو پا کشش بدهیم. این کشش میتواند موجب بروز خستگی و در مواردی درد در ساق شود.

استفاده از این کفش ها همچنین موجب افزایش فشار در قسمت داخلی مفصل زانو میگردد. بهترین کفش طبی برای کمردرد، درد زانو و درد مفاصل، بدن را به طور طبیعی تراز نگه میدارد و از همه عناصر حیاتی پاهای شما پشتیبانی میکند، بنابراین بعد از گذشت یک روز طولانی دیگری خبری از درد کمر، زانو و درد مفاصل نخواهد بود. بندهای کفش پا را در جای خود نگه داشته و باعث ایجاد ثبات و تناسب بهتر میشوند. برای خرید کفش بهتر است اواخر بعد از ظهر یا غروب اقدام کنید، چون پاها به طور طبیعی در طول روز کمی ورم میکنند و به همین دلیل شاید دقیقا همان کفشی که صبح برایتان اندازه بوده است، غروب کمی تنگ به نظر برسد. گرچه به نظر نمیرسد بتوان خانم ها را از پوشیدن کفش های پاشنه بلند منصرف کرد، بهتر است استفاده از آنها را تا حد امکان به زمان های کوتاهی محدود نمود.